Serwis      +48 87 429 56 56      serwis.kostrzewa.com.pl      Pon - Pt: 7:00-20:00 | Sob - Nd - Święta: 10:00-16:00
Blog firmowy

KOSTRZEWA - Największy serwis techniczny w Polsce

Kierownik Działu Serwisu w firmie KOSTRZEWA – Wojciech Miara o standardach w systemie serwisowym, wypracowanych przez KOSTRZEWA, lidera kotłów na biomasę w Polsce.

Serwis KOSTRZEWY obejmuje swoim zasięgiem obszar…

Obecnie dysponujemy największym w kraju i najszybciej rozwijającym się serwisem technicznym w branży kotłów na biomasę. Serwisem fabrycznym obejmujemy całą Polskę, jesteśmy bardzo blisko do osiągnięcia tego samego celu przy rozbudowie zasięgu serwisu technicznego. W bieżącej chwili posiadamy ponad 100 zewnętrznych, autoryzowanych punktów serwisu terenowego, działających na terenie kraju. Żadna inna firma z naszej branży nie jest w stanie pochwalić się taką liczbą wykwalifikowanych i gruntownie przeszkolonych serwisantów terenowych.


Jak szkolicie terenowych specjalistów od serwisu?

Za serwisantami terenowymi stoją firmy, które współpracują z firmą KOSTRZEWA od kilku lat. Serwisanci pogłębiają swoją wiedzę podczas organizowanych cyklicznie szkoleń. Seminaria szkoleniowe, złożone z części teoretycznej i praktycznej (prowadzonej na pracujących kotłach), kończą się egzaminem, od którego wyniku zależy przedłużenie autoryzacji danej jednostki serwisowej. Bardzo dokładnie weryfikujemy wiedzę serwisantów i zdarzają się czasami powtórne podejścia do egzaminu.


Klient zawsze zadowolony z usługi serwisowej – czy to jest w ogóle możliwe?

Do takiego ideału dążymy. Poziom zadowolenia z serwisu badamy poprzez Dział Kontroli. Powstał po to, sprawdzić każde zgłoszenie klienta – punktowany jest czas załatwienia przeglądu lub naprawy, indywidualne podejście do klienta, skuteczność ewentualnych napraw, kultura osobista. Reklamacje od klientów, po sprawdzeniu mogą skutkować czasowym zawieszeniem autoryzacji danego punktu terenowego lub definitywnym rozwiązaniem umowy, co zdarzyło się kilkakrotnie w przeszłości. Takie dwutorowe działania: system szkoleń serwisantów w połączeniu z aktywnym działem kontroli w widoczny sposób wpływają na jakość usług serwisowych. 
Niektóre firmy z branży grzewczej serwisują tylko wybrane elementy urządzenia…
Firma KOSTRZEWA serwisuje całość. Wychodzimy z założenia, że klient nie musi wiedzieć co się zepsuło: palnik czy sterownik? Nasi serwisanci muszą się znać na całości, także na automatyce. Naszym priorytetem jest dalsze ulepszanie produkowanych kotłów, tak by samo serwisowanie i właściwe użytkowanie wyeliminowało przypadki jakichkolwiek awarii.

 

Jak określi Pan poziom serwisowania kotłów w Polsce?

Dużo się zmieniło w tym względzie w ciągu ostatnich lat. Firmy serwisowe wyposażone są w coraz lepsze urządzenia, czego bardzo często brakowało wcześniej. Większość krajowych serwisantów posiada analizatory spalin. Tego urządzenia nie da się zastąpić żadnym innym, a w przypadku nowych kotłów peletowych z automatyką, jest ono niezbędne do właściwego ustawienia kotła. Czynność powtarza się przy rocznych przeglądach.

 

Czym jeszcze mile zaskoczycie użytkowników kotłów KOSTRZEWA?

Jeszcze w tym roku wszyscy nasi serwisanci fabryczni zostaną wyposażeni w kamery termowizyjne. Na życzenie klienta będą mogli sprawdzić, gdzie w budynku dochodzi do największych strat ciepła. Doszczelnienie miejsc, w których dochodzi do niepożądanego odpływu ciepła, może przynieść duże oszczędności na paliwie.