Serwis      +48 87 429 56 56      serwis.kostrzewa.com.pl/      Pon - Pt: 7:00-20:00 | Sob - Nd - Święta: 10:00-16:00
Blog firmowy

System zakupu części zamiennych jak w motoryzacji

Nawet najlepsze produkty czasem się psują i stopniowo zużywają. Szybkie usunięcie usterki jest możliwe pod kilkoma warunkami. Najważniejsze jest precyzyjne określenie przyczyny awarii. Potem zamawiamy część zamienną – tą konkretną i przypisaną do modelu naszego urządzenia. Załóżmy jednak, że urządzenie nie jest produkowane od wielu lat… To może być początek problemów.

24.11.2014

Producenci mają obowiązek zapewnienia klientom dostępu do części zamiennych jeszcze przez wiele lat po zaprzestaniu produkcji danego urządzenia. Nie wszyscy jednak się z tego wywiązują. Wiele firm zaniedbuje to, inne zaś produkują różne urządzenia, nie tworząc stosownej dokumentacji technicznej. Jeśli się produkuje kotły centralnego ogrzewania, trzeba też zapewnić klientom dostęp do części zamiennych i podzespołów.


Firma KOSTRZEWA kładzie duży nacisk na systematyczne katalogowanie części zamiennych oraz przygotowanie najwyższej jakości dokumentacji technicznej już na etapie projektowania swoich urządzeń. Konstruktorzy KOSTRZEWY projektują kotły i palniki w oparciu o programy firmy Dassault Systems – światowego lidera w dziedzinie narzędzi do projektowania i modelowania. Inne moduły programu Dassault Systems stosowane są do tworzenia instrukcji obsługi i katalogowania części zamiennych. Zaawansowana technologia umożliwia opracowanie niezwykle czytelnych schematów części zamiennych do każdego modelu kotła.
Klient kupujący kocioł firmy KOSTRZEWA ma na fakturze określoną nazwę modelu oraz wersję kotła. 


W przypadku napraw gwarancyjnych, serwisanci KOSTRZEWY mają ułatwione zadanie. Zamówienie właściwej części ułatwi korzystanie z firmowych katalogów części zamiennych z precyzyjnymi rysunkami, gdzie poszczególne elementy opatrzone są numerami. Nie bez znaczenia jest również to, że rysunki zamieszczone w katalogu i instrukcji obsługi są rzetelnym odwzorowaniem tego, co klient faktycznie kupuje. Tak podstawowa – wydawać by się mogło – sprawa, ciągle jeszcze nie jest normą w naszym kraju. Wiele instrukcji obsługi oraz katalogowych schematów części zamiennych na krajowym rynku urządzeń grzewczych razi brakiem czytelności oraz niefachowym oznakowaniem poszczególnych elementów.


System części zamiennych w firmie KOSTRZEWA funkcjonuje na zasadach zbliżonych do rynku motoryzacyjnego. Zakup części zamiennej do kotła odbywa się dokładnie tak, jak w przypadku części samochodowej i polega na zamówieniu konkretnego numeru produktu, przypisanego do danego modelu urządzenia. Klient jest zadowolony, bo otrzymuje dokładnie to, czego potrzebuje.